Mappen of tags?

Lang geleden ben ik gestopt met mapjes maken in mijn mailbox. Het is zo makkelijk om full-text search te gebruiken, dat ik niet meer de moeite neem om te beoordelen wat het beste mapje is. Vanaf m’n BlackBerry doe ik precies hetzelfde.

Voor losse files werkte dat nog niet. Terugvinden op datum en naam werkt, maar om de goeie bestanden terug te vinden miste ik nog wat.

Wat me op dit moment goed bevalt is “Files” in Lotus Connections. Met versie 2.0 was het nog behelpen om attachments in Blogs of Activities op te nemen. Maar met versie 2.5 gaat het lekker, dankzij de nieuwe Files module. Tags, authorisaties, notifcations, versies werkt gewoon volgens verwachting, maar collections is echt een verbetering om zelf iets terug te vinden.

Nu ik een tijdje mijn veelgebruikte files in Lotus Connections onderhoud durf ik wel te stellen dat ik dit ga blijven doen. Einde van de mappen, door met de tags. En alles web-based, dus hoef ik me geen zorgen meer te maken over backups en kan ik er altijd overal bij. Ook het delen van de laatste versie is nu goed geregeld. En dat werkt weer heel goed de verleiding tegen om bestanden via mail te verspreiden.

Net als met Activities kan ik me goed voorstellen dat ook Files heel goed los te gebruiken zijn en niet alleen als onderdeel van de complete Lotus Connections suite. Of dat ook technisch mogelijk is hoop ik binnenkort te kunnen laten weten.

This entry was posted in nederlands and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

